logo
HOME ZARZĄDZANIE & MARKETING PRAWO & FINANSE BLIŻEJ PACJENTA PIERWSZE KROKI KALENDARIUM LIFESTYLE TECHNOLOGIE

DOKUMENTY

OGŁOSZENIA

WSPÓŁPRACA

KONTAKT

RECEPCJA MEDYCZNA - JĘZYCZEK UWAGI

RECEPCJA MEDYCZNA - JĘZYCZEK UWAGI
Pierwszym, bardzo ważnym miejscem, od którego zależy sukces twojego gabinetu/przychodni jest RECEPCJA. Recepcja jest miejscem, w którym często zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem, niezależnie czy jest to kontakt telefoniczny czy osobisty.

Jest wiele obszarów działalności przychodni, które skupiają się w tym miejscu jak w soczewce. Jakość realizowana w każdym z tych obszarów wpływa na cały system, jakim jest przychodnia.

5 obszarów odpowiedzialności pracowników recepcji


grafika_madsukces_art

Jeśli pracownicy recepcji dobrze sobie radzą we wszystkich tych obszarach, recepcja staje się sercem organizacji zasilającym krwioobieg i dbającym o optymalne funkcjonowanie całego organizmu, jakim jest przychodnia. Niestety, nie zawsze ma to miejsce. Różnego rodzaju dysfunkcje i niedociągnięcia wpływają wtedy na wizerunek całej firmy. Wśród najczęściej obserwowanych problemów związanych z działaniem recepcji można wyróżnić:

    • brak pracownika dedykowanego tylko pracy w recepcji

    • niekompetentna osoba na stanowisku, np. bez kwalifikacji w obszarze obsługi pacjenta czy sprzedaży

    • ograniczanie aktywności do odbierania telefonów i zapisywania pacjentów na wizyty

    • brak identyfikacji z miejscem

    • ograniczające przekonania na temat oferowanych usług i produktów


POSTAWA PRACOWNIKÓW RECEPCJI – połowa sukcesu


Obsługa pacjenta to nie przychodnia, ale konkretni ludzie, którzy w niej pracują. To w dużej mierze poziom ich kompetencji i umiejętności w zakresie obsługi i sprzedaży, ale nie tylko. Bardzo ważnym aspektem wpływającym na końcową jakość obsługi jest postawa i sposób myślenia pracowników recepcji. Coś co buduje prawdziwą i głęboką relację z obecnymi i przyszłymi pacjentami gabinetu.

Czy wiesz co myślą twoi pracownicy o swojej pracy? Co myślą o pacjentach? Czy kiedykolwiek zadawałeś swoim pracownikom poniższe pytania?:

    • Czy kontakt z pacjentami sprawia ci przyjemność?

    • Co lubisz w swojej pracy najbardziej?

    • Czego nie lubisz lub sprawia ci trudność?

    • Czy wiesz, że to nie pracodawca płaci pensję, tylko pacjenci?


Ludzie zadowoleni z siebie, mający poczucie własnej wartości, lubiący to co robią, generują sukces twojej firmy. Jeśli pracownicy są zadowoleni z siebie, część tego pozytywnego nastawienia przenoszona jest na pacjenta. Szczęśliwi pracownicy to szczęśliwi pacjenci.

Znajdź pracowników, którzy kochają pracę z ludźmi i kontakt z nimi!

Kolejnym ważnym elementem postawy jest proaktywność – nastawienie pracowników na ciągłe ulepszanie, szukanie nowych, bardziej efektywnych rozwiązań. Osoba lubiąca swoją pracę w naturalny sposób będzie dążyła do doskonalenia jej. Będzie zaangażowana w rozwój gabinetu/przychodni i otwarta na nowe możliwości. Z łatwością podejmie się nowych, dodatkowych zadań, a nawet sama je zainicjuje.

Znajdź pracowników, którym „się chce”!

DRUGA POŁOWA – rekomendacja usług


Połowa sukcesu jest dobrą wiadomością, o ile stanowi tylko etap, a nie efekt końcowy w drodze do pełnego sukcesu.

Recepcja jest miejscem, które nie tylko odpowiada za tworzenie wizerunku w oczach pacjenta, ale w którym również zaczyna się „sprzedaż” pracujących tu ludzi - ekspertów w swojej dziedzinie, jak również rekomendowanie oferowanych usług i produktów.

Kiedy pracujemy z właścicielami gabinetów i analizujemy funkcjonowanie ich organizacji, okazuje się, że praca recepcji jest tym elementem, który ma również wpływ na poziom realizowanej sprzedaży.

Aby gabinet/przychodnia utrzymały się na rynku silnej konkurencji, recepcjonistka powinna nie tylko odbierać telefony i umawiać pacjentów na wizyty, ale również brać aktywny udział w promowaniu miejsca i rekomendowaniu usług.

Dobrze jest zatrzymać się i dokonać analizy sytuacji. Zadaj sobie pytania:

    • Czy wiesz ilu miesięcznie pacjentów pozyskują pracownicy twojej recepcji?

    • Czy twoja recepcja poleca usługi?

    • Czy wiesz ilu pacjentów tracisz z powodu niewłaściwej, nie spełniającej oczekiwań obsługi?

    • W przypadku ilu pacjentów nie wykorzystujesz pełnego potencjału gabinetu i możliwości zaoferowania pełnego wachlarza swoich usług?


Kolejnymi pytaniami, które powinieneś sobie zadać są: Co możesz zrobić już teraz? Jak zaangażować cały zespół w rozwój swojego gabinetu/przychodni? Jak zaangażować ich w pozyskiwanie nowych pacjentów i zwiększanie poziomu sprzedaży?

By znaleźć odpowiedzi na te pytania:

    • Systematycznie organizuj dla swojego zespołu spotkania, aby szukać nowych pomysłów na zwiększanie sprzedaży i poprawę jakości obsługi.

    • Zachęcaj pracowników do wyszukiwania sposobów, dzięki którym ich praca stanie się lepsza, szybsza i łatwiejsza.

    • Inwestuj w rozwój swoich pracowników, kierując ich na szkolenia z zakresu budowania relacji z pacjentem, obsługi pacjenta i marketingu.


Anna Czelej, Małgorzata Kaczyńska, FutureMD

zdjęcie: TownePost Network, https://www.flickr.com/photos/atgeist/8745114860

X
Nasz newsletter to cotygodniowa porcja inspiracji i rozwiązań dla Twojego gabinetu/przychodni. Zostaw nam swój adres e-mail, a my przekażemy Ci niezbędne i ciekawe informacje dla Twojego biznesu
podaj adres email:

© 2015 MedSukces

O nas   Kontakt