logo
HOME ZARZĄDZANIE & MARKETING PRAWO & FINANSE BLIŻEJ PACJENTA PIERWSZE KROKI KALENDARIUM LIFESTYLE TECHNOLOGIE

DOKUMENTY

OGŁOSZENIA

WSPÓŁPRACA

KONTAKT

DZIEWIĘĆ KROKÓW DO WŁASNEJ PRAKTYKI I GABINETU. KROK DRUGI: DOKONAJ ANALIZY SYTUACJI

DZIEWIĘĆ KROKÓW DO WŁASNEJ PRAKTYKI I GABINETU. KROK DRUGI: DOKONAJ ANALIZY SYTUACJI
Kiedy już wyznaczyłeś sobie cele, warto przyjrzeć się trochę szerzej sytuacji na polskim rynku usług stomatologicznych, sprawdzić trendy i tendencje rozwoju. Przyjrzeć się możliwościom na lokalnym rynku, w mieście i regionie, w którym zamierzasz prowadzić działalność. Przeanalizować dokładnie, co może być szansą, a co zagrożeniem dla planowanego biznesu.

Podobna analiza dotyczy twoich możliwości osobistych, zasobów, które posiadasz już dziś, i braków, które warto nadrobić w jak najkrótszym czasie. Pisząc „zasoby”, mamy na myśli wszystko to, co posiadasz w sensie fizycznym czy materialnym, ale również w wymiarze kompetencji osobistych – wiedzy i umiejętności.

Czym dysponujesz już dziś? Jakie są twoje mocne strony?

Ważne jest, by budować na tym, co posiadamy, w czym czujemy się pewnie, do czego jesteśmy przekonani. Pytanie o zasoby i mocne strony tyczy się również posiadanych rzeczy, jak: pieniądze, lokal, sprzęt, ale także kontaktów z dostawcami, innych specjalistów gotowych do współpracy, twojej wiedzy i umiejętności. To również zestaw przekonań, które mogą cię wspierać na drodze do celu.

Warto mieć świadomość własnego potencjału, mocnych stron, wszystkiego tego, co już masz, wiesz, potrafisz. Sprawdź to. To pozwoli ci rozwijać naturalne predyspozycje. Poznanie i korzystanie ze swojego potencjału, z tego, w czym jesteśmy dobrzy, sprawia, że działania, które podejmujemy, dają optymalne rezultaty i satysfakcję. To z nich czerpiemy radość, energię i siłę do działania.

Weź kartkę i poświęć chwilę na analizę swojej sytuacji. Odpowiedz na pytanie:

Co masz już dzisiaj? jeśli chodzi o:
• wiedzę, umiejętności;
• kontakty;
• inne osoby, specjaliści – jacy?;
• partnerzy, wspólnicy, doradcy;
• kompetencje osobiste (jakie?, np. łatwość budowania relacji, zdolności negocjacyjne);
• przekonania, które cię wspierają (np. „na rynku usług stomatologicznych jest miejsce dla nowych”, „mam szczęście w życiu”, wiara w siebie);
• nieruchomości, pomieszczenia;
• gotówka;
• inne źródła finansowania.

Anna Czelej, Małgorzata Kaczyńska, FutureMD

Cały artykuł czytaj na www.stomatologianews.pl

Logo cyklu Dla zak firme

X
Nasz newsletter to cotygodniowa porcja inspiracji i rozwiązań dla Twojego gabinetu/przychodni. Zostaw nam swój adres e-mail, a my przekażemy Ci niezbędne i ciekawe informacje dla Twojego biznesu
podaj adres email:

© 2015 MedSukces

O nas   Kontakt