logo
HOME ZARZĄDZANIE & MARKETING PRAWO & FINANSE BLIŻEJ PACJENTA PIERWSZE KROKI KALENDARIUM LIFESTYLE TECHNOLOGIE

DOKUMENTY

OGŁOSZENIA

WSPÓŁPRACA

KONTAKT

Czy warto założyć blog firmowy i jak w nim pisać?

Czy warto założyć blog firmowy i jak w nim pisać?

Pierwsza część pytania: zdecydowanie tak. Zwłaszcza, gdy firmą jest gabinet bądź placówka medyczna zatrudniająca ekspertów w temacie wręcz rozchwytywanym: informacji oraz porad na temat zdrowia. Pierwsze prawo kanonicznego już od paru lat content marketingu głosi, że wartościowe, unikalne treści to korzyść podwójna: po pierwsze same szukają firmie klientów, po drugie budują wizerunek placówki profesjonalnej, otwartej, interaktywnej. Drugie prawo uzupełnia te wskazówki o zachętę, by tworzone własnymi siłami treści rozpowszechniać za pośrednictwem jak największej liczby kanałów. Pamiętaj, by promować swe artykuły w serwisach społecznościowych, poprzez newsletter, a nawet tworząc ich wersję wideo zamieszczaną we własnym kanale YouTube.

O czym pisać, a zwłaszcza jak (kiedy brak zdolności pisarskich)?

Pisanie artykułów na blog firmowy to nie wymyślanie reklamy telewizyjnej: nie trzeba olśnić odbiorcy błyskotliwym konceptem, ale zainteresować go wartościową treścią. Można tu sformułować szereg rad, a najważniejsze z nich to:

  1. Zawsze miej przed oczami klienta/pacjenta, do którego piszesz, stwórz sobie jego obraz, określ jego potrzeby, przemawiaj językiem korzyści, ale wyłącznie jego egoistycznych korzyści.
  2. Przemyśl konstrukcję artykułu, zacznij czymś intrygującym, paradoksem w tytule, ciekawą statystyką, historią „z życia wziętą”.
  3. Później skup się na konkretach, unikaj ogólników i ozdobników, jesteś ekspertem.
  4. Pisz zdaniami krótkimi, ale nie równoważnikami zdań. Używaj strony czynnej i potocznego języka, tam, gdzie to nie jest konieczne, unikaj specjalistycznego żargonu.
  5. Koniecznie przeczytaj tekst innej osobie. Jeśli w jakimś momencie poprosi o powtórzenie zdania, czy akapitu, wróć do tego fragmentu, napisz od nowa i przeczytaj ponownie.
  6. Pamiętaj o wyszukiwarkach, umieść słowa kluczowe w tytule i na początku tekstu. Uważaj zarazem, by nie przesadzić z ich ilością w tekście – czytelnicy zauważą nienaturalną konstrukcję.
  7. Cytuj swoje starsze wpisy, podając ich linki – to również podniesie widoczność twoich tekstów w sieci.

 


X
Nasz newsletter to cotygodniowa porcja inspiracji i rozwiązań dla Twojego gabinetu/przychodni. Zostaw nam swój adres e-mail, a my przekażemy Ci niezbędne i ciekawe informacje dla Twojego biznesu
podaj adres email:

© 2015 MedSukces

O nas   Kontakt