logo
HOME ZARZĄDZANIE & MARKETING PRAWO & FINANSE BLIŻEJ PACJENTA PIERWSZE KROKI KALENDARIUM LIFESTYLE TECHNOLOGIE

DOKUMENTY

OGŁOSZENIA

WSPÓŁPRACA

KONTAKT

BLIŻEJ PACJENTA

PROFESJONALIZM PERSONELU MEDYCZNEGO NAJWAŻNIEJSZY DLA PACJENTÓW POZ

NFZ opublikował wyniki pilotażowej ankiety badającej poziom satysfakcji pacjenta Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Wynika z niej, że najbardziej istotne dla pacjentów korzystających z opieki lekarza POZ są profesjonalizm personelu medycznego oraz czas oczekiwania na wizytę u lekarza.

2016-03-04

POPULARNOŚĆ MEDIALNA LEKARZA MEDYCYNY ESTETYCZNEJ NIE ŚWIADCZY O JEGO UMIEJĘTNOŚCIACH I DOŚWIADCZENIU

W pogoni za młodym i atrakcyjnym wyglądem łatwo stracić rozsądek i skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej proponowanych przez pseudospecjalistów, kierując się niesprawdzonymi opiniami bądź atrakcyjną ceną – alarmuje dr Andrzej Ignaciuk, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging. Z pewnością kryterium nie powinna być popularność medialna lekarza.
2016-03-02

REKONSTRUKCJA ZDROWIA WRAZ Z POWROTEM DO SAMODZIELNOŚCI

Dziś Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Celem obchodów jest przybliżenie społeczeństwu problemów osób niepełnosprawnych, czyli tych u których występują ograniczenia w prawidłowym funkcjonowaniu spowodowane obniżeniem sprawności fizycznej lub psychicznej, albo nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu organizmu, oraz pomoc we włączeniu tej grupy społecznej w społeczne życie.
2015-12-03

JAK ZMOTYWOWAĆ PACJENTA DO WSPÓŁPRACY

Dlaczego jednym z pacjentów tak łatwo przychodzi trzymanie się zaleceń lekarskich, a inni mają z tym tak duży problem? Dlaczego z niektórymi tak dobrze współpracuje się lekarzowi, a inni mimo największych wysiłków specjalisty nie chcą podążać za jego rekomendacją? Co zrobić, aby w prosty sposób zmotywować pacjenta do współpracy?

2015-10-22

DIALOG MOTYWUJĄCY – SKUTECZNE NARZĘDZIE TERAPEUTYCZNE W PRAKTYCE LEKARSKIEJ

Niezwykle pomocną formą prowadzenia rozmowy, której specyfika pozwala na empatyczne podejście do pacjenta, a co za tym idzie, bardziej konstruktywną formę całego spotkania, jest Dialog Motywujący (Motivational Interviewing).
2015-09-22

5 ARGUMENTÓW BY DOSKONALIĆ KOMUNIKACJĘ

O komunikacji lekarz - pacjent napisano już wiele artykułów. Wszyscy zgadzają się z tym, że jest to niezwykle ważny temat, jak również z opinią, że w powyższej kwestii jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia.
2014-08-26

CZEGO OCZEKUJĄ PACJENCI

Wielu właścicieli gabinetów i przychodni zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy pacjenci przychodzą i odchodzą, a inni zostają na lata. Wiedza na ten temat w warunkach dużej konkurencji i dynamicznego rozwoju rynku jest niemalże bezcenna.
2014-08-05

BLIŻEJ PACJENTA - DALEJ OD KONKURENCJI

Wielu właścicieli gabinetów i przychodni szuka sposobów jak przyciągnąć pacjentów i sprostać ich oczekiwaniom, oferując coraz to nowsze i innowacyjne rozwiązania.
2014-07-08

RECEPCJA MEDYCZNA - JĘZYCZEK UWAGI

Pierwszym, bardzo ważnym miejscem, od którego zależy sukces twojego gabinetu/przychodni jest RECEPCJA. Recepcja jest miejscem, w którym często zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem, niezależnie czy jest to kontakt telefoniczny czy osobisty.
2014-07-03

NOWE PODEJŚCIE W KOMUNIKACJI Z PACJENTEM

Poprzednim razem pisałyśmy o zastosowaniu coachingu jako narzędzia w rozwoju osobistym lekarza. Dzisiaj chciałybyśmy pokazać możliwości metody w pracy samego lekarza, kiedy to on występuje w roli coacha – osoby towarzyszącej i wspierającej swojego pacjenta w procesie leczenia.
2014-04-30
X
Nasz newsletter to cotygodniowa porcja inspiracji i rozwiązań dla Twojego gabinetu/przychodni. Zostaw nam swój adres e-mail, a my przekażemy Ci niezbędne i ciekawe informacje dla Twojego biznesu
podaj adres email:

© 2015 MedSukces

O nas   Kontakt